Friday, May 1, 2015

Family outing.



Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.


Pada 11.4.2015 tu ada buat family outing organized by kakcek. Alangkah terkejutnya bila diorang nak bersiar-siar di Putrajaya. Bukan nak berlagak tapi Putrajaya memang agak membosankan pada siang hari. Serius ayat berlagak ni. haha. Agak kelu bila diorang ajak berjalan-jalan area Putrajaya.

Diorang kata nak naik cruise di Cruise Tasik Putrajaya. Selama duduk sini, sekali pun aku tak pernah naik cruise. Menyeronokkan. Sebab? Dah berkali-kali berzikir dengan suami tapi tak naik-naik sampai sekarang -_-".Lepas tu, aku tak tau apa plan diorang.

Brekfast sekali dgn lunch kat umah aku. masak nasi lemak simple je. Tapi, tak cukup sebab masak 5 pot je. Ni suami punya pasal la. Yakin je kata 5 pot. Aku lagi la tak tau. Tak pernah masak banyak macam tu. Lagipun idea nak masak nasi lemak ni pun last minit sebab jarang kot aku masak-masak sendiri bagi orang makan. Malu nak bagi orang lain rasa air tangan sendiri katanya. Haha.

Lepas zohor, gerak pergi naik cruise. Actually bukan cruise tapi perahu. 



Sejujurnya, aku katakan, akulah manusia yang paling teruja sekali bila kata naik cruise tu. Tapi, MAKCIK KENA TINGGAL. Tak boleh naik sebab baby under 3 months tak boleh naik. Suami yang penyayang lagi baik hati pelawa isterinya yang baik dan comel ni yang naik perahu tu sebab dia tau siapa yang lebih excited sebenarnya kan. Memang tak nak la aku naik. Nanti si kecik tu nak susu terjerit-jerit nangis payah la suami nak memujuk kang. Dah la tak pandai guna botol susu lagi masa tu. Maka, mereka beramai-ramai naik la perahu tu dan meninggalkan makcik dan anaknya yang kecil itu. Makcik sedih nakkk. Bukan selalu dapat naik ramai-ramai. Tapi nak buek camno......... 

Takpela yang penting anak happy sudah.

Ni la rate  Criuse Tasik Putrajaya .




Diorang amik lepa-lepa tu. Affordable and more classical. hehe.





Diorang kata kakak Mia mula-mula agak takut lepas tu baru relax sikit.


Lepas tu diorang pergi main bowling kat IOI City Mall. Aku macam biasa, part bomling mesti aku jadi penonton yang setia. :)) Serius sejuk yang amat kat dalam tu. Anna dan kakak Mia kemain seksi. Kesian. Nasib baik masing-masing memang bawak baju panjang dan selimut. 

Bising pun bisinglah yang penting dia tidur.




Lepas tu makan kat Dapur Penyet dan balik. 

Esoknya, bawak kakak Mia pergi klinik ambil darah sebab dah 5 hari demam. Nasib baik bukan denggi lagi. Alhamdulillah.

Sekian.