Tuesday, September 9, 2014

Bertolak ansur. Demi anak.

Pernah tak korang perhatikan, tempat pertama yang anak tuju bila sampai di rumah? 
Kalau ikut dalam pemerhatian aku, sebelum ni dia suka selerakkan barang kat dalam box mainan dia. Tapi sekarang, tempat yang dituju sebaik sahaja sampai rumah, mesti kat sini.



|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
\/


Sini!


Terus tarik kerusi, duduk senyap-senyap!

Daripada jauh aku tengok, baik anak dara sorang ni. Bila tengok dari segi ketekunan, dia nampak macam dia melukis atau mewarna. Bila kita tanya, dia senyap je. Ishh khusyuk betul.

Sebenarnya, ini projek dia.



|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
\/





Lego yang aku susun cantik-cantik dalam rak kaca tu, semuanya jadi hak milik kekal dia. Memang dah takde rupa ape dah lego tu. Nak pasang balik pun dah tak reti dah sebab kotak banyak dah buang. Main la nak, main. Jangan kau buang sudah. Eh, tapi hari tu, memang dia pernah buang beberapa part lego tu ke bawah. Menjerit aku tengok dia buang macam tu je. Bukan jerit ape pun. Setakat jerit , "Kakak, kakak jangan buang kat bawah la". Pastu dia kemain garang, "erghh! mummy. no no!" sambil pukul kaki aku sekali lalu je. Eh orang marah dia, dia marah orang balik. 

Ko tunggu...... Ko tunggu aku kumpul lemak-lemak ko ea. Ko tunggu je.. *sinsing baju kat tangan*. Taip je berani, nak cakapnya, tak sampai hati. haha.