Tuesday, November 12, 2013

Putrajaya ke Yong Peng ke Putrajaya ke Gold Coast Morib .


Cuti Awal Muharram balik Yong Peng. 





hari ahad balik putrajaya. tu Damia kepenatan. 




Cuti Deepavali pegi Gold Coast Morib tidur semalam.


bilik

bilik memuaskan. besar. paling best ada jacuzzi sbb kitorg kurang mandi kat theme park situ. mandi dlm 2 jam camtu pastu memasing kaki dah menggelitik nak balik bilik sbb ramai sgt serta errr geli. eh? hehe .



view

vieww dr bilik mmg cantik sperti dalam gambar. tapi aku ni gayat bebeno.anak aku dekat sikit dengan pagar tu pun aku dah jerit.  masa Damia tgk view bawah tu maknye bersusah payah pegang tangan anaknya dengan kuat sampai Damia menjerit x selesa. kesudahannya, pintu sliding tu sentiasa ditutup rapi dan dikunci. masalah selesai!

makanan

makanan di sana sungguh menghampakan. masa dinner, makanan mmg x byk pilihan dan kurengggg. kitorg makan jela ape yg ada tp mlm tu jgk cari makann kat luar sbb x puas makan time dinner. sblm tidur, aku ckp kat Edy, "hari tu review byk blog semua kata dinner mmg hampeh tp breakfast byk pilihan dan sedap.  mintak2 betul la diorg kata".
kitorg turun breakfast kul 8 lbih tanpa mandi. turun bawah, breakfast dah habis. whatttt?! katanya breakfast sampai kul 10 tapi..... mendidih darah aku. dahlah tgh kelaparan. makanya, keluar la kitorg cari breakfast kat luar. again. hampehhh.
tp ttp pikir positif, mungin kitorg dtg time peak season. tu pasal cepat habis... kottt...


checkout

lepas breakfast, get ready terus nak check out. lif dah la ada dua je. pastu dlm lif tu mmg ruang sempit. mungkin muat dengan 20 orang tanpa barang. percaya x kitorg tunggu nak turun lif selama 1 jam? yg geramnya, mula2 elok je memasing beratur. kalau ikutkan kitorg orang kedua yg beratur. tgk belakang pun xde org lg yg beratur. dlm 15 minit kemudian,  kat belakang ada la dlm 5 - 6 keluarga tgh beratur jgk nak turun. elok beratur, tetiba aku tgk yg paling belakang sekali boleh ada kat depan kitorg. dan diikuti yg lain. maksudnya elok2 kiotrg yg beratur kedua dr depan tetiba jd kedua yg last. gila gelojoh makcik2 sekalian. yg geramnya memasing tu melayu.  lepas 40 minit, dpt je lif, yg makcik2 sekalian tu panggil la kaum kerabatnya masuk. so, maksudnya kitorg yang dah tunggu 40 minit ni, kena tunggu lg sbb makcik2 yg gelojoh belaka tu cpt2 masuk tnpa pikir eprasaan org lain. mksudnya, kiranya diorg cuma tunggu dlm 20 minit mcm tu  jela tp kitorg ni berdiri hampir 1 jam baru dpt lif turun. mcm toootttt makcik2 ni. yg peliknya, kaum kerabat diorg pun sonyappppp je. ikut je bontot org, eiii geram betul. siap tolak2 tepis2 stroller si Damia ni semata2 nk masuk lif tu. 

bila dapat lif lain plk citer. ada satu family yg tunggu sesama kitorg ni masuk dlm lif tu dulu. yg sorg bapak tu, boleh x kau tlg tekan button bukak kt lif tu tahan lif utk kitorg sekali. diorg satu family cepat2 masuk terus ke belakang lif. aku terkial2 nak tolak stroller dlm lif, tetiba lif tu tertutup separuh sbb stroller damia ada kt tgh antara dlm dan luar lif. Damia muka pun dh takut time tu. tau x yg memasing dlm lif tu tgk je tanpa buat pape. aku siap ckp, "bang blh mintak tlg tekan button bukak x?" tp ttp x buat pape dengan muka blur. last2 nasib baik aku blh masuk sbb aku tendang pintu lif tu bg bukak dan kitorg masuk dengan selamatnya. x habis lg. masa dh smpai ground floor, pintu lif terbuka. so, kitorg keluar dulu sbb kitorg yg kat depan. tp aku tgk si Edy dh tekan button naik atas kt luar tu. mestila sempat nk kuar.so, aku pun jln keluar dlm lif. tetiba pintu tertutup. maksudnya, family td still dlm lif lg. aku dgn gelabah, ckp eh mcm mana ni? alamak! tp diorg ttp senyap kt blkg lif tu nk hrpkan kitorg yg bukak.  tp lif tu dah selamat ke atas semula. aku pndang Edy, Edy pndang aku. nk buat mcm mana kan. kitog terus jela nk ke lobi. elok masa aku tunggu Edy nk pulang kunci, nmpk family tu keluar dr lif. hamekkk! dengan jelingan mata yang tajam memasing bg kat aku. mak aiii, bukan main lg memasing menjeling aku. dah macam budak baru darjah 1 menjeling. kelakar siot. org mcm ni pun ada lg zaman skrg ni. mslhnya, salah siapa?
kahkahkah!

gitu la manusia kalau xde tolak ansur, timbang rasa dan pentingkan diri. memalukan kaum Melayu sendiri. cehhh!


bellboy pun xde. bile tanya receiptionist ada bellboy ke x, tau die jwb ape? "ntah, xtau pegi mana."


ini adalah percutian yang paling banyak makan hati ye. Tk.