Thursday, June 13, 2013

Dugaan 1


Hangin x hangin aku minggu ni? Tido x cukup bagai. Lg2 bile mlm anak mengamuk nangis, dgn bapaknye sekali mengamuk. Sentap aku minggu ni tau.

Ceritanya cenggini. Damia dr hari sabtu hari tu x poo poo. Last week dan last 2 week pun gitu jgk. Bila x poo poo, tido je merengek dan menangis2 x tentu pasal. Sehari dua tu blh la aku berlembut.

Mommy : Damia kenapa ni ? (Dgn nada suara manja. Kekeke)
Damia.   : hekkhekkhekk waaaa! (Merengek dan melalak)

Ye aku faham budak2 nk membesar mmg cenggini kerenahnya. ibu dan mak pun selalu pesan gitu. TAPI masalahnya esoknya keje. Mana tahan nak ooii. klu esoknya aku cuti mmg laa aku melayan je die nak ape. X caya tny la Edy tu ha. Klu esoknya aku cuti, mmg aku melayan je. Sbb aku tau esok aku boleh qada' tido. hehe. Bapakk die pun mmg suka je time tu sbb x dengar aku komplen Damia itu ini dan mmg confirm bapaknye pun nyenyak je tido.

Tapi ni bile esoknye keje, bohong  la aku kata x komplen. Confirm la aku komplen plus marah. Sehari dua boleh tahan lg. ni dah masuk 2minggu cenggini. Dahlah pegi keje mata kuyu memanjang. Nak buat keje pun, lemau je rasa. Yg geramnya, bile aku marah sikit, dgn Daddynye sekali ikut marah. Dahlah suara lelaki mmg garau. Dah bertambah2 menangis si Damia ni. Yg pujuknye sape? Aku jgk. Aku ingat boleh le die nak sejukkan hati aku. Haram! Elok2 si Damia je nangis, xpasal2 dgn aku sekali menangis. Sentap woo bile penat2 bangun pagi2, tgh hangin ditambah lg dgn bapaknye yg tiba2 hangin x tentu pasal. Lg x boleh terima bila lepas marah Damia, terus tido berdengkur.aduh laki aku ni.  Dah aku plk yg nk kena pujuk si Damia smpai tido. Tersenguk2 aku menunggu si Damia tido atas riba aku sbb klu masuk buai mmg melalak memanjang. Dan serius cemburu bile tgk laki kesayangan tido berkroihhhh3. 

Tapi yg bertambah sakit hati dan boleh nk gelak pd masa yg sama bile esoknye mesti ayat ni yg Edy ckp, " haihh. Bb nguntek (mknanya mengantuk dlm bahasa die sendiri.Hehe) . Damia plk bangun mlm je."

Eh! Org lain bangun pagi, org lain yg mengadu mengantuk siap komplen Damia bangun mlm. Apakah?
Yela paham , kan laki nk cari rezeki kena cukup rehat . Bini awak ni ni pun koje jgk. Bukan suri rumah sepenuh masa.

Ya Allah, mmg mkin menipis kesabaran aku ni. Tp xde sampai angkat tgn ke ape. Tu dah kira ganas beno. Mcm ni la cabaran ada anak ye. Ni baru anak sorang. Kalau 2 3 4 5 orang? 

Inshaa Allah Aynn tabah! Aynn boleh. Jgn biar syaitan menguasai dirimu ok. Tp bile dah masuk keje dan ingat balik mlm td marah Damia, rasa mcm mommy ko ni jahat bebeno. X patut marah Damia sbb bukan die sengaja nk nangis pun. X patut, x patut!

Dah dah ko x payah ckp aku laki bini jht sgt marah anak, kang nnti klu bernasib baik ko rasa la plk. Untung la org klu besarkan anak tanpa sebarang dugaan. *gile paranoid minah ni. Org x ckp pape pun. Ark ark ark!

*****************************************************************************************************************************

pg td bwk si Damia ke klinik, 

Dr : ada tukar susu x dlm masa terdekat ni?
Me : ada tp sekejap je.
Dr. : sbb ape tukar?
Me : sbb time tu anak sy demam, makan pn xnak. So tukar sekejap bg die susu lain sbb takut x cukup khasiat mcm tu la. Lgpun sbb die kurang minum susu yg skrg ni. (Skrg minum dugro dan time demam tu tukar kejap dgn frisolac)
Dr : mana ada susu yg x berkhasiat. Semua susu berkhasiat cuma bezanya, kandungan, harga dan brand je. Awak tukar2 susu, budak yg terseksa sembelit. Awak x rase. X semua budak senang tukar susu.
Me : oo . Ok2. Blablabla
Dr : bla bla bla bla,
Me : ok2.

Ye la doktor. Free2 pg2 kena bebel dgn doktor. 

Damia, mommy minta maaf sbb mommy ade marah awak mlm2 sbb menangis memanjang. Maklum la mommy pun tgh otw nk period. *alasan tu senang je nk pikir ye!

Bb, minta maaf kalu ade ternaik suara. wlau ape Bb buat, Bb ttp suami hny yg tercinta. Biasa la memasing2 ada ego dan tahap kesabaran tersendiri. Manusia mmg x lepas dr buat kesalahan dan yg penting, belajar dan perbaiki dr kesalahan trsebut dan bukan buat dek ok. 



Love both of u so muchiemuchie!