Thursday, October 18, 2012

Futsal!


Futsal dan Edinoor Ezanee mmg xdapat dipisahkan.
Sebut la sukan lain. Futsal tetap diutamakan

Jadual tetap hubs main fusal adalah seperti berikut :
Selasa : 9.00 malam hingga 11.00 malam 
(normally dlm jam 10 lebih mcm tu dah balik sbb Damia dah mengantuk)
Jumaat : 8.00 malam  or 9.00 malam sehangga 10.00 malam or 11.00 malam.
(mcm biasa la setengah jam awal kitorg dah bla tp bergantung  pd keadaan Damia jugak. kalau time ptg tu Damia tido lama, dapat la hubs main sampai habis game)
Sabtu : 

muka yang menempel time kat futsal:



mesti org akan pelik kenapa aku ikut je bile husband aku pegi futsal. kenapa?

jawapan : aku nak tanya balik. kenapa main futsal mesti malam? ok sebenanrnya aku ni bukanlah seorang yg berani mcm korang2 semua. aku boleh bertahan kalau duduk sorang kkt rumah tu sampai 8 malam SAHAJA. lebih daripada tu, confirm aku akan call hubs setiap minit sampai die rase nak bunuh aku. daripada die rase mcm tu, baik ikut je, 


****************************************************************************
satu lagi, adik ipar ada ajak hubs main futsal time balik kampung. dan hubs akan tnya aku depan adik2. dan mcm biasa respon aku, senyap seribu bahasa. aku xberani nk jwb pape takut salah faham nti.

tp masa aku dlm pantang kt kampung, selalu jugak diorg main sama2. time tu aku ok je sbb aku pn kat rumah je xde penat ape pun. tp mmg balik, main futsal pastu penat terus  tido. 

sekarnag ni, xtau la. sbb masing2 dah bekerja. sama2 penat. hari sabtu b kerja jugak. pastu sampai kampung mengadu penat. mmg nmpk muka b penat.

tapi bile adik2 ajak futsal, fuiyoooo bukan main laju lg. 

hati yg baik akan jawab : "plss . spenda la time ngn kitorg (mummy dan damia) time cuti ni ha. hari2 b pegi kerja dlm gelap. balik kerja pn dah gelap. spend time malam same2 pon kurang sebab  masing2 buat tugas masing2 kt rumah plk then penat dan tido. pastu kadang2 pn bb main futsal  plk mlm tu.  esok pagi bangun dan berulang2 dari isnin sampai jumaat non stop. apa salahnya sabtu ahad spend time dgn mummy dan damia. rehat la puas2. b pun kate penat td.
satu lg kalau b pergi main jgk, nanti malam2 mengadu sakit kaki, penat. Pastu sakit kaki tu berhari2 berminggu2 baru baik. kesian b."
- tp bile pikir balik, same je. kalau b x main futsal pn kt kampung pn b sibuk dgn game ipad, fb je. alahai same je -__-

kalau hati jahat : mulut ckp, "nak pergi, pergi la." tp dlm hati ckp, " pergilah main, balik nanti kalau mengadu sakit or penat, aku buat bodoh je. pandai buat pandai la tanggung."
jahat gile kan? setakat ni aku x sampai hati lg nk buat mcm ni.

harap2 adik2 ipar x pikir bukan2 kenapa aku senyap bile bb tnya nak main futsal. nk main blh je tp tunggu  masa yg sesuai. masing2 ada tanggungjawab yg berlainan. risau jugak diorg pikir bukan2 tp i'allah diorg faham. 

aku sokong b main futsal sbb b dan adik2 same awesome + talented! heh puji suami sendiri. mesti la bangga kalau setiap kali main mesti nmpk hubs jaringkan gol berkali2. chewahh! ni kalau die sendiri baca ni kompem kembang semua.

nah amik motto bb yg baru, "keluarga didahulukan, futsal diutamakan."

p/s : hny sokong b selagi b tak abaikan tangunggjawab b sebagai suami dan bapa . buehehe!