Thursday, October 18, 2012

Rutin harian kami -__-


sesampai je rumah, get ready!

Duduk depan tv kejap.


Cerita ringkas ttg kami hampir setiap malam.

Aku : B, bukak ayat kt ipad tu.

Bb pn bukak ayat. Then b terus mandi. Aku siap2kan Damia sbb papmpers Damia selalu dah berat bile sampai rumah. Lepas siap Damia dan lepas siap B mandi :

Aku : B, tlg jaga Damia. nk buat nasi Damia kejap.

tung tang! tung tang!  aku kat dapur masak bubur Damia dan siapkan makan malam utk kami. Pegi basuh baju kotor Damia sekali.

Uwekkkkk! AAaaaa! Burbbbbbb! *Damia mumbling

Aduh, Damia dah berbunyi!

Aku : B, bagi la Damia mainan pape. Upin ipin kan ade. kalau dah nangis dukung jela kejap!

5 minit berlalu.

Uwekkkkk! AAaaaa! Burbbbbbb! *Damia mumbling

Aikk Damia ni kenapa? b x layan ke? dengan perlahan aku menghendap kt ruang tamu.

Aku : B! Damia menangis tu! layan la kejap. Internet plk yg die layan!
Bb   : Tengah layan Damia la ni.
Aku : Yela tu! macam org x nmpk td.
Bb   : Damia ni nmpk Hny terus nangis.
*dialog ni sentiasa berulang2 hampir setiap malam. x caya? xcaya sudah.


Aku : dah lah . b goreng ayam dulu. org nk bagi Damia makan jap. kang kejap lg nk tidokan die.
Bb : Your wisy is my command!

siot! die sindir aku! sabar jela.

setengah jam berlalu aku kt ruang tamu. Bagi Damia makan, tukar baju die sbb kotor lepas makan, kemas tempat tido, kemas baju Damia untuk pengasuh esok dan last sekali tidokan Damia. Tiba2 b pn ke ruang tamu.

Aku : b, ayam dah siap?
Bb   : dah!
Aku : Ok. aduh! lupa baju tgh basuh! 
Bb   : semua dah siap sayang. sayang x payah risau pasal dapur ok?
aku : erkk! terima kasih bb (mula la time ni aku baru nk love u love u kt laki aku)

Dah siap2 nak tido, barulah nk berpeluk2, bersayang2 tp x sampai 5 minit . . .

Kroihhhh! ZZZZzzzzz!

terima kasih Bb sbb byk tlg hny buat kerja rumah. Anak pertama so semua jd kelam kabut skit. hehe.

tp kadang2 ada jugak gaduh2 tu. alaa normal la adat org kahwin, nak buat mcm mane. hehhe. beginilah kami hampir setiap hari. sekian .



p/s : Hny xtau la kenapa Damia sekejap je dgn b mesti Damia nk menangis tp dgn hny xde nangis pn. ape sebenarnya b buat kt Damia ha?!