Tuesday, November 11, 2014

Checklist barangan mummy dan baby untuk kali kedua. O.o


Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.


Bila sebut je mengandung, mesti wujud checklist barang yang perlu dibeli dan disediakan. Checklist ni berdasarkan pengalaman yang lepas dan beli apa yang dah rosak dan takde sahaja. Ada je lagi barang kakak Mia yang boleh diguna pakai. Pink pun pink la. Tak payah nak bazir sangat. 

Yela. Takkan la tab mandian pun nak color ikut gender jugak. Dalam bilik air je pun. Guna jela apa yang ada. Kelambu pun guna jela yang kakak Mia punya jugak. Kalau keluar nanti boboy, guna je la. Takkan la kalau boboy pakai color pink terus jadi lembut budak tu kan. kehkeh. 

Ada yang rasanya langsung tak guna masa bersalin kakak Mia dulu, dah lama out dari checklist. Penat dah nak pendekkan checklist ni. 

Lagipun, azam untuk anak kedua ni InshaaAllah nak full beastfeeding. Mudah-mudahan dipermudahkan dan panjangkanlah rezeki untuk anak mummy nanti. 

Sekali imbas tengok, WOWWW! banyaknye color kuning. Bermakna, BANYAKNYEEE KENA BELI. Anak kedua ni ingat boleh la sikit-sikit jimat perbelanjaan. Biasa la kakak Mia pun dah nak masuk 3 tahun bulan 4 tahun depan, bermaksud barang dia masa baby pun seusia la dengan dia. Mana yang boleh pakai, aku amik, basuh dan simpan elok-elok. Boleh bagi adik kakak Mia pakai nanti. 





_________________________________________________________________________



Eh, macam tak percaya pulak dah nak jadi mummy kepada dua orang anak. Mimpikah? 
*Pukul pipi sendiri hentak kepala kat meja*